Monday, July 27, 2009

Al-fatihah buat Yasmin Ahmad


Al-fatihah buat allahyarham Yasmin Ahmad. Satu kehilangan besar dalam dunia pengiklanan dan juga perfileman Malaysia. Sampai sekarang aku masih terkejut bila dapat tahu berita pemergian beliau dan terasa sangat. Jujur cakap ni kali pertama aku terasa sangat dengan pemergian orang seni. Mungkin sebab dia bawa pengaruh besar dalam hidup aku dan pengaruh besar untuk dunia seni kita. Pernah aku berharap dapat bertemu dia belajar something dari dia macam mana she got all da inspiration macam mana boleh ada idea yang sangat kreatif. Walaupun karyanya banyak kritikan aku tetap setia mengkagumi setiap karyanya kerna karyanya 1Malaysia.Semua karyanya mencerminkan Malaysia walaupun ada segelintir kita yang enggan mengaku melenting bila menonton karyanya.Semoga akan ada yang terus dapat berkarya sepertinya.Semoga akan ada yang terus dapat berinspirasi sepertinya.Semoga aku antaranya. Al-fatihah..amin



Sempat lagi aku 'kidnap' satu poem dari Azean Irdawaty untuk allahyarham Yasmin Ahmad:

She was an angel
God sent us
No, he lent us
To be a storyteller
Who spun stories of
Magic, joy and enchantment
Who we often lose sight of
Her fight was brief
Her leaving was a grief
Just like her movies
The end came too soon
But her wisdom remain
like words to a tune
That we will hold dear
Forever you will be near
I love you Yasmin
I will miss you always

1 comment: