Sunday, July 12, 2009

kembali menginjak tanah

semalam juga sama seperti malam sebelumnya dan juga yang sebelumnya. sudah berhari-hari rasanya. hembusan sang angin yang mendamaikan itu bertukar menjadi satu hembusan yang kurang menyelesakan. sudah berhari-hari tangisan mendayu itu peneman rasa ketidakselesaanku.

pendapat aku:cuma aku enggan terima hakikat angin itu masih menghembus pada hembusan yang sama saat semuanya enggan buat aku percaya saat semuanya buat aku terpelosok jatuh jauh dari dunia khayalan saat aku sedar dari bermimpi. ku fikir aku sudah pulang menginjak kakiku ke tanah rupanya telah jauh dibuai angin. lalu aku terjatuh. terngiang kata seorang teman:rasa jatuh itu perit. benar. tersangat perit.

aku fikir angin sudah berhenti menghembus hembusannya itu yang damai itu juga yang kurang menyelesakan itu. kerna aku sudah terlempar jauh ke bumi ini. benarkah?aku benar-benar sudah pulangkah? sedikit terkoyak aku. kasut merah itu terkoyak tapaknya.

tanpa aku sedar. akulah sikasut merah. sibodoh. sinaif. sigagal.

2 comments:

  1. jatuh itu memang sakit...
    jatuh itu memang perit...
    tapi...
    cuba kau bangun kembali..
    rasa itu lebih indah...
    dari mereka yang tidak pernah jatuh :)

    ReplyDelete
  2. mrberett:
    terima kasih
    kamu benar rasa perit jatuh
    jadi indah saat bangkit semula
    (*_*)

    ReplyDelete