Wednesday, June 24, 2009

cerita awan

lama sudah teringin untuk masukkan entri ni..dah berhabuk dalam draft..ni ceta pasal awan aku lagi..dan lagi..dan lagi..tidak tahu sampai bila akan terus cerita tentang awan awan dan awan..apapun blog ni terhasil kerna awan juga..rasa sedih rasa gembira dia buat tanganku laju menaip tiap entri.

satu hari awan hantar satu pesanan bergambar (mms)..saat dia tengah celaru..celaru sangat entah apa yang jadi malam itu..sampai sekarang aku enggan bertanya..lewat malam itu dia sudah menghantar pesanan ringkas 'selamat malam' tandanya aku perlu tidur..begitu juga dia..sedang nyenyak tidur aku terjaga..bunyi deringan telefon..tanda pesanan diterima..aku buka pesanan bergambar itu..astaghfirullahalazim..mengucap panjang..aku tahu tidak serius luka itu..luarannya..cuma terdetik dihatiku..akan jadi lebih bodoh lagikah dia selepas itu?

cepat2 aku balas pesanannya..takut jadi makin serius..selang beberapa ketika..rasanya dia sudah tenang..fikiran kembali waras barangkali..dia meminta maaf mengganggu tidurku..tidak mengapa rasanya..aku juga tidak terganggu..rasanya..

cuma..satu..sangat teringin aku luahkan padanya..sangat teringin aku ucapkan padanya..aku tahu andai aku berhadapan dan mengungkapkan kata ini dia cuma akan membalas 'ya aku tahu' walhal dalam hati dia tidak tahu enggan tahu dan menidakkannya..

awan..buka matamu..lihat sekeliling bukan matamu..lihat sekitarmu..cukup cuma aku seorang pernah menjadi bodoh..usah kau ikutkan aku..berfikir guna mindamu..perhati baik2..benarkah untukmu? usah jadi bodoh seperti aku..aku tahu kau mengerti maksudku..

3 comments:

  1. kena tabah ya...semoga awan kasutmerah akan terbuka hatinya

    ReplyDelete
  2. fantasy:terima kasih..aku juga harap begitu..semoga hati dia aku dan semua terbuka..lebih menerima..

    ReplyDelete
  3. suatu ketika nanti dia akan tahu...semoga nanti dia akan tahu

    ReplyDelete